Rujukan-rujukan Internet

Ada pelajar saya memberitahu saya yang dia tidak tahu macam mana nak cari maklumat di internet. Tidak tahu yang mana satu nak 'click'. Banyak sangat. Saya faham sebab saya sendiripun melaluinya dahulu. Banyak masa terbuang, kekecewaan membukit juga!  Anda jangan hanya melihat pada tajuk tapi lihat juga pada alamat web tu. Yang saya tahu, tajuk yang berada di senarai teratas mengandungi lebih banyak maklumat yang kita cari berbanding yang terletak di senarai terkemudian. Ok..saya tahu pelajar tidak sabar nak baca bebelan saya ini, maklumlah ada yang kena hantar KKG sebelum cuti sekolah.

Di sini saya menambah lagi rujukan-rujukan internet yang akan membantu anda menyiapkan laporan KKG anda tu (Ada yang sudah saya selitkan dalam blogpost saya yang lepas-lepas). Gunakanlah maklumat-maklumat yang diperolehi dengan beradat dan bijaksana. Tujuan anda diarah melaksanakan kerja kursus ini adalah untuk meningkatkan pelbagai kemahiran dan pengetahuan. Yang pastinya bukan kemahiran meniru membabi-buta tanpa membaca dan memahami. Kalau di universiti, perbuatan 'PLAGIARISM IS A BIG NO-NO'! 

http://ms.wikipedia.org/wiki/Pencemaran
http://www.sabah.org.my/bm/kenali_sabah/intro_alam.asp
http://www.doe.gov.my/files/multimedia141/EraHijauVol.1-06.pdf
http://docs.google.com/viewer?a=v&q=cache:Bl8ucJwJgDEJ:www.keepandshare.com/doc/2005692/pencemaran-alam-sekitar-pdf-june-24-2010-1-22-pm-578k?da%3Dy+punca+pencemaran+bau+di+kawasan+perumahan&hl=en&gl=my&pid=bl&srcid=ADGEESjecOkY5QJMcxjVpr8mUjOX9flRKsOSLf_oDXMoKXT01casMyMNjVReT69QP91-4zgB6f-1ZUdRoi8KkxbQxzgd2bsBnwy9ySaCUCUscZRTx-gjRLx0j4_VAQ5Y4TrTuWfUNq85&sig=AHIEtbQalwA8BzW3QziXrKFHVRXAMgigYg&pli=1

Anda juga boleh 'click' the educationist blogs di sebelah kanan blog saya.

Setakat ini sahaja buat masa ini...mungkin saya tambah lagi kemudian. Anda yang mempunyai akses internet amat bertuah kerana bantuan di hujung jari sahaja. Berbaktilah pada rakan-rakan lain anda yang kurang bernasib baik.

Comments

Popular posts from this blog

Kerja Kursus Geografi Tingkatan 3 2013: Konsep,Jenis, Kepentingan, Masalah & Cadangan kurangkan masalah Pengangkutan Awam

KKG 2012: Lampiran dan Rujukan